Sinemanın doğduğu 1895 yılından 1927’ye kadar olan dönemde sinema sessizdir. Teknik anlamda sesin kaydedilemedigi filmlerin görsel anlamda anlatımı ve gücü öne çıkar. Sinema tarihine öncülük eden ve halen birçok sinema yapımcısına, sinemasevere, oyuncuya ilham kaynağı olan sessiz filmler ilk kez bu yıl İstanbul Sessiz Sinema Günleri adıyla Filli Boya’nın ana sponsorluğunda izleyiciyle buluşuyor. Bu etkinlik son dönemde sessiz sinemaya ve film restorasyonu konusuna ilginin artması ve dünya çapında düzenlenen birçok sessiz film festivalindeki eserlerin Türkiye’deki sanatseverler ile buluşması açısından büyük bir önem taşıyor. Yüz yıl öncesinin kültürel, toplumsal, siyasi ve sanatsal gündemine ışık tutan etkinlik, izleyicisine tarihe tanıklık etme şansını sunuyor.

 
 
Kino İstanbul tarafından İstanbul Şehir Ünivesitesi ve İstanbul Modern işbirliğiyle düzenlenen İstanbul Sessiz sinema Günleri bu yıl ilk kez “Sessiz Sedasız Geldiler” başlığı altında 9-10-11-12 Ekim tarihlerinde filli boya’nın ana sponsorluğunda gerçekleşiyor. İstanbul Modern Sinema’nın ana ev sahipliğinde ve İtalya'nın Bologna kentindeki film restorasyonu alanında dünyanın en prestijli kurumlarından Cineteca di Bologna’nın ve Amsterdam'da bulunan EYE Filmmuseum'un da resmi desteğiyle gerçekleşen etkinlik, Türkiye’de sinemanın 100. yılının kutlandığı 2014’te, sinemanın erken döneminden çeşitli örnekleri sunuyor. Osmanlı döneminden gösterilecek kareler, Şehir Üniversitesi bünyesinde gerçekleşecek bir söyleşiyle zenginleşerek akademik camiaya taşınıyor. Bunun yanı sıra Orson Welles'in uzun süre kayıp olduğu sanılan ve seyirciyle ilk defa 2013 yılında buluşan Too Much Johnson adlı 1938 tarihli filmi dikkatleri üzerine çekiyor.

9 kere görünlülendi